Saturday, February 4, 2017

BIJAK IT..Membina Keluarga Sakinah (Surau Ibnu Sina,Perda)

Pada 21 Jan 2017, satu program bertajuk Bijak IT,Membina Keluarga Sakinah telah berlansung di Surau Ibnu Sina, Perda Bukit Mertajam Pulau Pinang. Dalam program ini menerima kehadiran waris dan remaja,dimana dapat merapatkan hubungan kekeluargaan.
Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberi kesedaran mengenai cara penggunaan IT dengan betul. Dewasa ini dengan perkembangan terknologi maklumat yang begitu pesat perlu kepada pengawasan yang betul terutamanya daripada ibu bapa.
Beberapa tips telah dikongsikan kepada waris dan remaja,antara tips yang dikongsikan ialah suami perlu kongsikan password telefon bimbit kepada isteri dan sebaliknya.
Para waris sangat membantu dalam menjayakan program tersebut. Mereka juga berkongsi permainan bersama-sama yang diberi nama panjang-pendek.

                  
Para waris turut serta bermain permainan
panjang-pendek bersama anak-anak.
Antara waris yang hadir dalam program
 Bijak IT,Membina Keluarga Sakinah
              
              Penyampaian  Bijak IT,Membina Keluarga Sakinah disampaikan oleh
        Saudara Khairalazhar, Pengarah IKRAMTeens Pulau Pinang













Para waris yang hadir memberi maklum balas yang baik, diharapkan program ini bukan habis disini saja. Semoga kerjasama Surau Ibnu Sina, Perda bersama IKRAMTeens Pulau Pinang dapat melonjakkan lagi pembinaan jati diri remaja kearah insan yang soleh dan musleh.

No comments:

Post a Comment